NASZ MECHANIZM SKŁADANIA SKARG


Ponieważ otwarta komunikacja jest kluczem do zdrowej współpracy, zachęcamy do bezpośredniego zgłaszania wszelkich trudności, aby wspólnie je rozwiązać. Odbywa się to bezpośrednio lub z pomocą wewnętrznych mediatorów. Nasz Kodeks postępowania został opracowany zgodnie z naszymi wartościami i jasno komunikuje oczekiwania, tak aby wszyscy pracownicy mogli się do niego stosować. W przypadku niepowodzenia zarówno pracownicy, jak i partnerzy zewnętrzni mają możliwość skorzystania z naszego wewnętrznego mechanizmu składania skarg.

Za jego pośrednictwem można zgłaszać skargi dotyczące poważnych naruszeń przepisów prawnych i wewnętrznych zasad firmy w następujących obszarach:

• Korupcja/przekupstwo

• Przestępstwa związane z konkurencją/naruszenia prawa antymonopolowego

• Kradzież/oszustwo

• Naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych

• Dyskryminacja/molestowanie/mobbing

• Pranie brudnych pieniędzy

• Konflikt interesów

• Prawa człowieka/ochrona pracy/bezpieczeństwo pracy

Mechanizm ten jest powiązany ze stroną internetową ATLAS, na której można anonimowo zgłaszać potencjalne naruszenia zgodności. Zgłoszenia są automatycznie przekazywane do zewnętrznego rzecznika praw obywatelskich, który sprawdza wiarygodność skarg. W razie potrzeby kontaktuje się on z osobą zgłaszającą, aby uzyskać dodatkowe informacje. Na życzenie zainteresowanej osoby organizuje następnie wspólną rozmowę ze wszystkimi zainteresowanymi stronami. Pracownicy zostali poinformowani o tym mechanizmie składania skarg pocztą, jednak w 2023 r. nie wpłynęły żadne skargi za pośrednictwem tego kanału. Będziemy nadal informować o mechanizmie składania skarg podczas rozmów z pracownikami oraz za pośrednictwem naszej aplikacji dla pracowników.

 

do anonimowego kanału zgłoszeniowego